ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

محمدحسین صفار‌هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اکران و رونمایی از مستند "گیلن باره" در دانشگاه امیرکبیر، گفت: یکی از بخش‌های فتنه، بازخوانی وقایع فتنه برای کسانی است که در آن دوره زمانی نبوده‌اند، اما مهم‌تر از آن این است که بتوانیم چرایی وقوع فتنه را کشف و به جامعه بیان کنیم تا جلوی آسیب‌پذیری جامعه از فتنه‌های آینده باشد.

به گزارش انتخاب، وی افزود: مردم حق دارند اثر فتنه 88 را بر روی زندگی خود بدانند، بخش ابتدایی همان شلوغی‌های 8 ماه بعد از انتخابات بود، یعنی اختلاط حق و نا حق و یا کسانی که توسط جمهوری اسلامی بزرگ شده بودند و مقام‌هایی مانند نخست‌وزیری و ریاست مجلس در نظام به آن‌ها داده شده بود، اما مردم دیدند که حرف‌هایی که اینها می‌زدند، همان حرف‌های دشمنان و بیگانگان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سخن امام خمینی(ره) این است که هر موقع دشمن از شما تعریف کرد، به کار خود نگاه کنید، ببینید چه کار اشتباهی کردید، اما این افراد متوجه نشدند و به اقدامات خود ادامه دادند تا توهین‌ها ادامه داده شد و به توهین بزرگی که در روز عاشورا به امام حسین شد، رسید، آن‌ها را ملت خداجو معرفی کردند در حالی که آن‌ها به سید‌الشهدا توهین کردند، لذا کدام انسان خداجو این‌ کار را می‌کند.

صفار‌هرندی اضافه کرد: حرف ما این است که اگر حق و رای شما هم دزدیده شده بود، چرا در 13 آبان شعارها و ارزش‌های مردم را زیر پای گذاشتید و یا مسجد که خانه خداست را به آتش کشیدید.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است که فاصله چند صد هزار نفری را که باعث رئیس‌جمهور شدن جریان دیگری شد را حفظ کرد و کشور در 40 سال گذشته میان گروه‌های مختلف جا‌به‌جا شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خود فتنه‌گران هم در برخی موارد بیان کردند که قضیه انتخابات بهانه بود، در حالیکه اصل نظام نشانه اصلی بود و دشمنان به دنبال این بودند که تا نقطه مقابل موثر خود یعنی جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

صفارهرندی افزود: کینه دشمن برای برپایی دشمن کافی نبود تا بتواند مسائل بزرگی برای کشور ایجاد کند؛ به تعبیر بنده، فتنه‌گران داخلی نیز با همراهی خود نظام را مانند کشتی‌گیران را پل برده و کم مانده بود که کمر نظام را با خاک آشنا کنند، اینها سیاست‌ورزی نبود، بلکه نمونه‌ای از طراحی‌های گذشته و نوعی کودتا بود.

وی گفت: اگر دشمن خودش به تنهایی می‌خواست اقدامی انجام دهد ناکام می‌ماند، به همین خاطر است که گزینه نظامی چندین سال است که زیر میز رفته، لذا می‌خواهند از نیروهای داخلی استفاده کنند که این نیروها همان نیروهای نشان‌دار نزدیک به‌ آمریکا نباشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دهه 80 یکی از نویسندگان ضد انقلاب و سلطنت‌طلب نوشته بود برای تغییر نظام در ایران به یک میانجی داخلی نیاز است که نظام به آنها نگاه بدی نداشته همچنین آنها نیز به آمریکا دلبستگی داشته باشند؛ لذا گروه‌هایی مانند نهضت آزادی که دیگر جایگاهی در کشور ندارند را بی‌فایده دانست، یعنی انقلابیونی که از انقلاب به دلایل مختلفی عبور کرده‌اند را برای تغییر نظام لازم می‌دانست.

صفار هرندی عنوان کرد: انقلابیونی که فلسفه‌شان تغییر نکرده، اما زندگی‌شان و یا عقیده فرزندان و نزدیکانشان تغییر کرده است، طعمه‌های خوبی هستند، یعنی آنهایی که هویت ظاهری خود را انقلابی نگه داشته و حتی جایگاه بزرگی در انقلاب دارند.

وی افزود: بعضی از انقلابیون پشیمان کم آوردند و دیگر برای خود استدلالی ندارند، حتی در زمانی که اسنادی علیه فرزندانشان را دیدند، قبول نکرده و به منافع ملی و مردم پشت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده از کسانی هستم که می‌گویم پیش از وقوع فتنه بین سران فتنه و دشمنان نشست و برخواستی نبوده و برای آن نیز سندی نداریم، البته شاید دوستان دیگر مستنداتی داشته باشند، اما من می‌گویم دو جریان فتنه بیرونی و درونی، موازی با هم بودند که البته به گفته مقام معظم رهبری، فتنه اصلی خارج از کشور است و یک عده در داخل نیز به دلیل تخیلات خود و تمایلات خودشان و اطرافیانشان نسبت به سابق متزلزل شده که این افراد اعلام نمی‌کنند که می‌خواهند نظام را سرنگون کنند، بلکه می‌گویند کشور را نجات خواهیم داد و برای رسیدن به هدف خود بر روی پیروزی متمرکز شده و جاه‌طلب می‌شوند.

صفارهرندی گفت: این افراد جاه‌طلب طعمه خوبی برای ایجاد فتنه در کشور به دست دشمنان هستند، یعنی تلاقی جریان داخلی و جریان خارجی که لزوما هم در خارج از کشور با یکدیگر دیدار نداشته‌اند، باعث فتنه‌گری در داخل می‌شود.

وی اظهار داشت: اینگونه افراد همیشه وجود دارند و خطر فتنه همیشگی است، پس باید مراقب باشیم و افراد سست‌عنصر را به جایگاه‌های بالا نرسانیم و دقت داشته باشیم در پیام‌رسانی‌های خود به گونه‌ای عمل کنیم که خائن به کشور را مانند خادم نشان ندهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کسانی که آشوب در زندگی مردم ایجاد می‌کنند و مشکلات اقتصادی کشور را برطرف نمی‌کنند، همین افراد سست‌عنصر هستند که باعث ایجاد فتنه و اشتعال آتش فتنه خواهند شد.

  • درویش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی