ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۴۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
تیر

قرآن اموال و فرزندان را وسیله آزمایش انسانها میداند .از این روست که درباره هردو آنها باید پاسخ داد که به چه راهی رفتند و در چه راهی صرف شدند.
فرزندان خلف و ناخلف را هم در میان انبیا و اولیا میتوان دید هم ائمه و بعد علما و بزرگان .
اینکه چگونه این اتفاق می افتد که فرزندی به انحراف میرود محل بحث نیست آنچه  محور توجه است نحوه برخورد پدران و مادران بزرگوار با چنین فرزندانی است .نگاهی به تاریخ بشریت از نوح تا امروز نشان میدهد گام اول تلاش آنها برای هدایت  هشدار و در مرحله آخر فاصله گیری و جدا کردن خود از فرزندان و اطرافیان ناصالح بوده است .
در آخرین مصداقهای چنین برخورد بزرگ منشانه آیت الله خزعلی را داریم  که با طی همین فرآیند در مقابل فرزندش مهدی می ایستد .

۲۸
تیر
رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت دوازدهم دولتی فراجناحی خواهد بود، گفت: شیوه و تفکری که از مردم رای گرفته باید در اولویت و سرلوحه دستگاه های اجرایی در سراسر کشور باشد. 

 حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، درباره رفتار ناصحیح آمریکا در قبال تعهدات بین المللی اش گفت: عظمت و جایگاه سیاسی هر کشوری در دنیا، به اعتماد نسبت به آن کشور و احترامی که آنان به تعهدات خودشان دارند، مربوط می شود. 

۲۸
تیر
 "می‌گویند ما هم ریزش داریم و هم رویش؛ خداوکیلی جریانی که ریزشش ناطق‌نوری و افروغ و ... باشد و رویشش یامین پور و تتلو قابل تکیه است؟" این توئیت یک کاربر درباره حضور امیر حسین مقصود لو در جشن "فارس پلاس" خبرگزاری فارس است. جشنی که بحث هایی تازه ای از حاشیه های انتخابات ریاست جمهوری تا "بحران هویت" اصولگرایان را  پیش آورده است.
 روایتی از
 
به گزارش فرارو، پس از حضور امیر حسین مقصودلو مشهور به "تتلو" خواننده زیرزمینی موسیقی رپ در همایش فارس پلاس بحث پیرامون روند تازه در جریان اصولگرایی بالا گرفته است.
۲۷
تیر
روسیه در نمایشگاه بین‌المللی «ارتش 2016»، از جدید‌ترین تکنولوژی های نظامی خود رونمایی کرد. در این نمایشگاه 5 ربات نظامی جنگجو، بیشتر از سایر تجهیزات نظامی مورد توجه عموم بود.
یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا مربوط به بخش نظامی است. گرچه بعضی از این فناوری‌ها در ظاهر ترسناک به‌نظر می‌رسند اما بسیاری از ربات های نظامی جهان انسان‌ها را نجات داده و ایمنی سربازان را بالا می‌برند. 
۲۷
تیر

فرمانده نیروی زمینی ارتش از سربازان وظیفه مجروح حادثه پادگان آبیک قزوین عیادت کرد.
به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی از سربازان وظیفه مجروح حادثه عصر دیروز در بیمارستان شهید رجایی قزوین عیادت کرد.
دیروز (دوشنبه) یک سرباز وظیفه در حین امر نگهبانی اقدام به تیراندازی به سمت هم‌خدمتی‌های خود کرد. در اثر این اتفاق، سه تن از سربازان نیروی زمینی جان خود را از دست دادند و  ۶ تن نیز مجروح شدند.
امیر سرتیپ ‌دوم علی سامانی، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش درباره این حادثه اظهار کرد: سرباز ضارب هیچگونه مشکل خدمتی در طول مدت خدمت سربازی با سربازان و فرماندهان تا لحظه وقوع حادثه نداشته اما بررسی‌های اولیۀ پزشکی و بازرسی‌های دقیق از محل حادثه نشان می‌دهد ضارب احتمالا دچار جنون آنی (سایکوز گذرا) شده و با اسلحۀ در اختیار در اقدامی ناگهانی به سمت سربازان حاضر در آسایشگاه پاسدارخانه و هم‌خدمتی‌های خود که در حال استراحت بودند تیراندازی و بلافاصله نیز اقدام به خودزنی کرده است.

۲۶
تیر
 
۲۶
تیر

یک سرباز وظیفه پادگان آمادگاه آبیک عصر امروز هم خدمتی های خود را به رگبار بست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرباز وظیفه جمعی پادگان آمادگاه ( ارتش) آبیک امروز در ساعت استراحت با سلاحی که دراختیار داشت ، اقدام به تیراندازی به سوی هم خدمتی های خود کرد.
بر اثر این تیراندازی سه سرباز جان خود را از دست دادند و شش تن دیگر زخمی و به بیمارستان ولی عصر (عج) آبیک منتقل شدند.
گفته می شود، سرباز ضارب پس از تیراندازی اقدام به خودزنی کرده که به علت وخامت شدید ، وی به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شده است.
شنیده ها حاکی است که سرباز ضارب به علت آنچه گفته می شود که با درخواست انتقالی وی موافقت نشده، اقدام به تیراندازی کرده است.

۲۵
تیر
محسن اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود خبر بازداشت حسین فریدون را تایید کرد. 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره بازداشت فریدون گفت: چندین نوبت در خصوص ایشان تحقیق شد. از افراد مرتبط هم تحقیق شد. برخی افراد بازداشتند و برخی بیرونند. دیروز برای ایشان قرار تامین صادر شده. چون قرار تامین (وثیقه) را ندادند، ایشان به زندان معرفی شده. اگر وثیقه را تامین کنند، آزاد می شوند. بازداشت موقت نیست. هر گاه وثیقه را دادند آزاد می شوند و پرونده شان رسیدگی می شود.
معاون اول قوه‌قضاییه درباره اتهام فریدون گفت: اتهام وی مربوط به مسائل مالی است اما ربطی به معوقات بانکی ندارد.
۲۴
تیر

خانم دکتر مریم میرزاخانی، یکی از نام‌دارترین ریاضی‌دانان ایرانی‌الاصل معاصر ممکن است در فهرست نامزدهای مهم‌ترین جایزه جهان ریاضیات یعنی مدال فیلدز قرار داشته باشد.

این مصاحبه را چند تن از دانشجویان انجام داده اند که در مجله دنیای اقتصاد منتشر شده است:
از چه زمانی تصمیم گرفتید به‌طور جدی به ریاضی بپردازید؟
از زمان المپیاد ریاضی، البته وقتی وارد تیم المپیاد ریاضی شدم نمی‌خواستم ریاضی بخوانم، فکر می‌کردم که مهندس شوم ولی بعد با کلاس‌هایی در دانشگاه شریف و برخوردهایی که با بچه‌های سال‌های بالاتر از خودمان داشتیم نه تنها من که بقیه بچه‌هایی که هم‌دوره بودیم هم تصمیم گرفتیم ریاضی بخوانیم.
۲۴
تیر

درحالیکه 3 روز پیش برای اولین بار خبر ابتلای میرزاخانی (نابغه ریاضی جهان) به سرطان در رسانه ها منتشر شد، یکی از نزدیکان خانم مریم میرزاخوانی خبر فوت وی را تایید کرد و گفت: ایشان که چندی بود به دلیل ابتلا به سرطان در یکی از بیمارستان های امریکا بستری بود، امروز دارفانی را وداع گفت.

صبح امروز، مریم میرزاخانی محقق برجسته ایرانی ناسا لحظاتی پیش تصویر ابهام آمیز و نگران کننده ای را در اینستاگرامش منتشر کرد.