ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

۳۰
فروردين

همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مراسم تحویل‌دهی انبوه هواپیما‌های بدون سرنشین چند منظوره، رزمی، شناسایی و هدف همزمان در سازمان صنایع هوایی و صنایع اصفهان برگزار شد.

تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین رزمی به ارتش

۳۰
فروردين

 در این گزارش که در سال ۲۰۰۸ تحت عنوان «روند‌های جهانی ۲۰۲۵» منتشر شد، آمده است که ظهور یک بیماری تنفسی جدید و به شدت واگیردار که هیچ تدابیر مقابله‌جویانه‌ای برای آن وجود ندارد، می‌تواند باعث یک همه گیری جهانی شود. نویسندگان این گزارش تصریح کرده بودند که این بیماری در مناطقی مثل چین و آسیای جنوب شرقی که جمعیت زیاد است و ارتباط نزدیکی میان حیوان و انسان وجود دارد، ظهور خواهد کرد. در چنین حالتی، حتی با وجود اعمال محدودیت‌های مسافرتی، بیماران با علایم خفیف بیماری یا بدون علایم، بیماری را به قاره‌های دیگر منتقل خواهند کرد.ویروس جدید کرونا دقیقا چه زمانی ظاهر شد و چرا کشور‌های پیشرفته با این همه دستگاه‌های اطلاعاتی عریض و طویل نتوانستند تدابیر مناسبی برای متوقف کردن آن به کار گیرند؟ این روز‌ها که تعداد مبتلایان به کرونا از مرز دو میلیون نفر گذشته و تلفات این بیماری نیز از مرز ۱۵۰ هزار نفر عبور کرده، این سوال اهمیت خاصی یافته است.

۲۹
فروردين

۲۹
فروردين
ارتش ما نه نماد جنگ سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز ارتش تاکید کرد: ارتش ما نه نماد جنگ سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است.به نقل از روابط عمومی ارتش، در پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رژه خدمت با عنوان "مدافعان وطن، یاوران سلامت" قرائت شد آمده است:در طول حیات بشر همواره دفاع و مقابله در برابر دشمن یکی از زیبائی‌های زندگی انسان‌ها بوده است و امروز این زیبایی را هم در مقابله با دشمن عیان و هم در مقابله با دشمن پنهان، به‌خوبی مشاهده می‌کنیم. امروز سربازان و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی حماسه می‌سازند.

۲۷
فروردين

دست‌یابی کشورمان به دانش طراحی و ساخت شبکه حسگرهای بی‌سیم زیرآبی بیانگر تکمیل شبکه اطلاعات رزمی ایران در نبردهای زیرسطحی است.

تکمیل شبکه اطلاعاتی ایران در اعماق دریاها/ «واسع» زیر دریا را هم مسخّر می‌کند

دریا یکی از عرصه‌های مهم حضور و قدرت‌نمایی کشورها است که در صورت تسلط بر آن‌ها، بسیاری از گزاره‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... دستخوش تغییراتی به نفع کشور مسلط بر آبراه‌ها خواهد بود.امروزه جمع آوری، پردازش و ارسال داده‌‎ها و اطلاعات رزمی درباره دشمن، تحرکات منطقه‌ای و محیط عملیاتی از اهمیت حیاتی برای هدایت واحدهای نظامی در یک عملیات برخوردار است و ابزارهای بسیار قدرتمندی نیز برای جمع آوری این اطلاعات در دنیا به وجود آمده است که از آنها به منظور پیاده سازی عملیات «شبکه محور» استفاده می‌شود.

۲۵
فروردين

شاهد ۲۷۸ از بالگرد‌های چند منظوره ایران است که می‌تواند جواب کوبنده‌ای به دشمن بدهد.

آشنایی با بالگرد اطلاعاتی تسلیحاتی ایران در میدان نبرد + تصاویر

بالگرد‌های ترابری در جمهوری اسلامی ایران یکی از نیاز‌های اساسی هستند، چرا که موقعیت جغرافیایی کشورمان به شکلی است که نیاز است تا در هر لحظه و هر اتفاقی به سرعت، پشتیبانی هوایی صورت گیرد.

۲۲
فروردين

زیردریایی کلاس غدیر که در مراحل اورهال قرارداشت صبح امروز در بندرعباس به ناوگان زیرسطحی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

الحاق زیردریایی کلاس غدیر به ناوتیپ زیر سطحی نیروی دریایی ارتشآیین الحاق زیردریایی کلاس غدیر با حضور امیر دریادار دوم فاضل نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان منطقه یکم این نیرو برگزار و این زیردریایی به آب انداخته شد. بنابراین گزارش نیروی دریایی ارتش سال‌هاست که با اتکا به توانمندی‌های داخلی علاوه بر طراحی و ساخت تجهیزات و تسلیحات بومی مراحل اورهال و بازآماد را به طور کامل انجام می‌دهد.

۲۱
فروردين
بی عدالتی، مهم ترین مانع ظهور 

باور به ظهور منجی از مسلّمات اعتقادی مسلمانان بلکه جهانیان و آرزوی تحقق عدالت نیز از آرمانهای همه منتظران است. امروز جهان تشنه آب زلال و گوارای عدالت است. اما چه عامل یا عواملی مانع ظهور امام زمان علیه السلام و منجی عالم بشریت و موجب تاخیر آن است؟ در این یادداشت کوتاه به یک مانع اشاره می شود.همه می دانیم که مهم ترین شعار مهدویت، عدالت است. در منابع حدیثی شیعه از آن حضرت با عنوان عدل مجسّم یاد شده است: اللهم و صلِّ علی ولیِّ امرک القائم المُومَّل و العدل المنتظر( شیخ طوسی؛ تهذیب الاحکام، ج ۳، ص ۱۱۱؛ بحار الانوار،ج ۹۲،ص۳۳۸) در زیارت آن حضرت هم می خوانیم: السّلام علی القائم المنتظر و العدل المشتهر (بحار الانوار، ج ۹۹،ص۱۰۱؛ مفاتیح الجنان، ص ۵۳۰)

۱۶
فروردين

 اما فارغ از کشمکش‌های سیاسی بر سر تشکیل دولت، که به این زودی تمام نخواهند شد، تنش‌ها در عراق جنبه نظامی به خود گرفته است. تخلیه نیرو‌ها از پایگاه‌های غیر ایمن، مستقر کردن سامانه پاتریوت در برخی پایگاه ها، تخلیه کارمندان و دیپلمات‌های غیرضروری از عراق، زمینه سازی رسانه‌ای و تدافعی نشان دادن تحرکات خود، تهدید به نابود کردن برخی گروه‌های نزدیک به ایران مانند گردان‌های حزب الله و افزایش پرواز‌های شناسایی نظامی نشانه چیست؟ آمریکا چه هدفی از این اقدامات دارد؟ می‌توان در این زمینه حداقل دو سناریو را مطرح کرد.گزارش‌ها از عراق از احتمال وقوع درگیری نظامی میان آمریکا و برخی گروه‌های نظامی شیعه حکایت دارد. آمریکایی‌ها در روز‌های اخیر، تحرکات نظامی و سیاسی گسترده‌ای انجام داده اند که به گفته برخی ناظران، هدف از آن‌ها ضربه زدن به نیرو‌های نزدیک به ایران است.

۱۳
فروردين

آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه صبح امروز سه شنبه (۱۲ فروردین) به همراه سخنگوی قوه قضاییه از مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

  بازدید رئیسی از نقاهتگاه ارتش برای بیماران کرونایی