ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۳۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱
شهریور

مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، در بندرعباس با حضور رئیس مجلس برگزار شد. در این رژه علاوه بر یگان‌های پیاده، یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی و شناورهای دریابانی و بسیج مردمی و یگان‌های مختلف پروازی نیروهای مسلح نیز شرکت کردند. بیش از ۲۰۰ شناور در این رژه شرکت و نیروهای هوایی نیز به‌ موازات نیروی دریایی، نسبت به اجرای رزم نمادین هوایی همزمان با رژه پیاده اقدام می‌کنند.

۳۱
شهریور

مراسم رژه ۳۱ شهریور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس امروز یکشنبه (۳۱ شهریور) در جوار مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رژه نیرو‌های مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس

۳۱
شهریور
روایت یک نشریه آمریکایی از سلاح‌های ایرانی که آمریکا باید از آن‌ها بترسد

یک نشریه آمریکایی با اشاره به تشدید تنش میان ایران و آمریکا و آنچه که احتمال جنگ میان دو کشور خواند، نوشت تهران در سال های اخیر به رغم تحریم های شدید، قابلیت های نظامی خود را افزایش داده است. نشریه نشنال اینترست در گزارشی با عنوان "ایران چگونه علیه آمریکا جنگ به راه می اندازد"، افزود در دوران پس از جنگ سرد  هیچ کشوری به اندازه ایران درصدد نبوده است آمریکا را به چالش بکشد. از خاورمیانه گرفته تا آمریکای لاتین، تهران از هیچ فرصتی برای خصومت علیه آمریکا و کاهش نفوذ آن غافل نشده است.این نشریه با اشاره به حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه افزود ایران برای مقابله با این مساله، دکترین نظامی مبتنی بر بازدارندگی را دنبال می کند و برای این منظور به توان موشکی، جنگ های دریایی نامتقارن به خصوص تهدید بستن تنگه هرمز و همچنین استفاده از گروه های نیابتی متکی است.

۳۰
شهریور
یک مقام ارتش: «اس ۳۰۰» را طوری ارتقا دادیم که روس‌ها باور نمی‌کردند/ ساقط کردن پهپاد آمریکا باعث تغییر رویکردها در قبال ایران شد

امیر شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: ما سامانه «اس ۳۰۰» را از روسیه خریداری کرده ایم، اما بچه های ما در نیروی پدافند هوایی ارتش ارتقایی به این سامانه داده اند که خود روسها هم باور نمی کنند.شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که با وجود تجهیزات و تسلیحات بسیار پیشرفته و مخربی که ارتش های قدرت های استکباری در اختیار دارند و البته مجهز کردن برخی کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی به این تسلیحات و تجهیزات پیشرفته چگونه است که ایران اسلامی با وجود این که بیش از ۴۰ سال است در شدیدترین تحریم‌ و فشارها قرار دارد، امروز به اعتراف همین قدرت های استکباری یکی از برترین ارتش های جهان را در اختیار دارد و به حدی از اقتدار و توانمندی دفاعی و نظامی دست یافته است و توانسته یک بازدارندگی فعال را ایجاد کند؛ از این رو برای پاسخ به سئوالاتمان پای صحبت های امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران نشستیم.

۳۰
شهریور

آمریکایی‌ها پیغام دادند یک نقطه را می‌زنیم اما شما جواب ندهید

فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی‌ها پیغام دادند که ما یکی می‌زنیم و دیگر کاری نداریم، شما هم کاری نداشته باشید تا این دعوا تمام شود اما ما گفتیم یکی بزنید ۱۰ تا می‌زنیم؛ این را مطمئن باشید. برنامه دستخط این هفته با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس پخش شد.امیر سرلشکر موسوی متولد ۱۳۳۸ در قم، حدوداً ۶۰ ساله است و کسی است که پله‌های رشد را مرتب و منظم طی کرده است؛ سال ۵۸ وارد ارتش جمهوری اسلامی شده و ۸ سال دفاع مقدس را در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته است.  امروز او جزو یکی از برترین افراد در حوزه عملیات و راهبردهای نظامی در دنیاست. کسی که هم از امروز و هم از گذشته در عرصه دفاع مقدس حرف‌ها و گفتنی‌های فراوانی دارد.

۲۸
شهریور

 

۲۸
شهریور

 وی در ادامه تاکید کرد: ارتقای دانش تخصصی خلبانان، ارزیابی سطح آمادگی یگان‌های عملیاتی هوایی و همچنین ایجاد امید و نشاط و تضمین حفاظت و حراست از مرز‌های هوایی کشورمان، از دیگر اهداف از پیش تعیین شده این رژه هوایی است.جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: سومین رژه هوایی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

۲۷
شهریور

نخستین روز تمرین هوایی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح روز چهارشنبه برگزار شد. جنگنده های این نیرو بوسیله چند فروند هواپیمای جنگی تمرین هوایی  موفقیت آمیزی در این روز برگزار کردند.در تمرین روز نخست انواع جنگنده های شکاری، تاکتیکی، شناسایی، ترابری و سوخت رسان ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند.این تمرین به منظور آمادگی برای شرکت در رژه هرچه باشکوه تر ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس پیش بینی شده، اقتدار، صلابت و توان خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد.

۲۶
شهریور
بازدید فرمانده ارتش از مرکز آموزش تفنگداران دریایی نداجا

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، از پایگاه پشتیبانی ناوگان شمال و فرماندهی آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) در منجیل بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش کیفیت و نحوه آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی را مورد ارزیابی قرار داد و از اماکن آموزشی، رفاهی و ورزشی اعم از انبارهای آمادی، ساختمان‌های جدیدالتأسیس، کلاس‌های آموزشی و ساختمان بهداری در حال ساخت بازدید کرد.

دیدار با روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات این یگان‌ها، از دیگر برنامه های بازدید امیر سرلشکر موسوی در این بازدید بود.

۲۶
شهریور

 حسن نژاد در این گفتگو تصریح کرد: بی تردید مسعود رجوی به عربستان فرار کرد و در آن جا مُرد. اگر این چنین نبود یک مسئول عربستانی در سال ۲۰۱۷ در جریان کنفرانس سازمان منافقین در پاریس مرگ مسعود رجوی را اعلام نمی‌کرد.«علی حسین نژاد» مترجم قدیمی و سابق در بخش روابط خارجی سازمان منافقین (مجاهدین خلق) و سرکردگانش در عراق تأکید کرد که سازمان منافقین به دلیل حالت‌های جدایی از این سازمان در آستانه فروپاشی است.