ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۳۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱
تیر

حضرت علی امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند:

اذا فاتک من الدّنیا شی ء فلا تحزن و اِذا أحسنت فلا تمنن

هر گاه چیزی از دنیا از دستت رفت غمگین مشو، و هر گاه به کسی احسان کردی منّت مگذار.

غررالحکم، باب الحزن

۳۱
تیر

رئیس فدراسیون قایقرانی، در محل سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش دیدار و گفتگویی داشت. به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، در جلسه روز دوشنبه 31 تیر علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی و امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی درباره تقویت همکاری‌ها و توسعه هرچه بیشتر قایقرانی صحبت و گفتگو شد.در این جلسه هر دو طرف بر همکاری‌های بیشتر تاکید کردند تا با استفاده از پتانسیل طرفین گام‌های مستحکمی برای توسعه رشته المپیکی قایقرانی برداشته شود.

در همین راستا تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون قایقرانی و سازمان تربیت بدنی ارتش به امضای علیرضا سهرابیان و جمشید فولادی رسید.

۲۷
تیر
بازدید فرمانده کل ارتش از هوانیروز آذربایجان شرقی

 سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از هوانیروز ارتش در آذربایجان شرقی بازدید کرد و این یگان را از نظر تاکتیکی، تکنیکی و آمادگی رزمی مورد ارزیابی قرار داد.وی در این بازدید از نمایشگاه ابداعات و اختراعات کارکنان نمونه بازدید به عمل آورد.فرمانده کل ارتش جلسه‌ای تخصصی با فرماندهان و خلبانان برگزار و ضمن استماع دیدگاه های آنان توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

۲۶
تیر
افشاگری روزنامه گاردین درباره ارتباط "حلقه نزدیک" ترامپ با منافقین

روزنامه ی انگلیسی گاردین در گزارشی با پرده برداری از ارتباط "حلقه ی نزدیک" دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با گروهک تروریستی منافقین، نوشت در نشستی که این گروه اوایل هفته برگزار کرد، "رودی جولیانی" وکیل شخصی ترامپ نیز حضور داشت.گاردین، "جو لیبرمن" سناتور سابق دمکرات، و "متیو آفورد" نماینده ی محافظه کار مجلس انگلیس هم جزء شرکت کنندگان در این نشست بودند.جولیانی از گروهک تروریست منافقین به عنوان "دولت در تبعید" یاد و پیشنهاد کرد بعد از تغییر رژیم در ایران، این گروه جایگزین دولت کنونی ایران شود.  

۲۶
تیر

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش در آیین الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو گفت: ۳ فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده‌ها آرایش جدید عملیات پهپادی در نیرو را شاهد خواهیم بود.

الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش

۲۵
تیر

فرمانده کل ارتش با حضور در تیپ 321 متحرک هجومی شهید اشراف نیروی زمینی ارتش در مرند از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.

بازدید امیر موسوی از تیپ 321 متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش باحضور در تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی شهید اشراف نیروی زمینی ارتش در مرند، از پادگان‌های جمعی این تیپ اعم از جلفا و مرند بازدید کرد.

۲۵
تیر
واقعیت‌های دهشتناک جنگ با ایران از نگاه نشریه کنگره آمریکا/ هرگونه جنگ احتمالی برای منافع آمریکا ویرانگر خواهد بود

نشریه ی "هیل" وابسته به کنگره ی آمریکا در گزارشی با عنوان "واقعیات دهشتناک جنگ با ایران" می نویسد گرچه جنگ احتمالی آمریکا با ایران طولانی نخواهد بود، اما تبعات کوتاه مدت و دراز مدت آن برای منافع آمریکا "ویرانگر" است.این گزارش به قلم "مایکل مورل" معاون رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از سال 2010 تا 2013 و دریاسالا "جیمز ای.سندی وینفیلد" نائب رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از 2011 تا 2015 نوشته شده است.

۲۴
تیر
 
بازآماد تستر موتور هواپیمای سی-130 توسط نیروی هوایی ارتش

 با تلاش شبانه روزی کارکنان گردان نگهداری و گروه فنی نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد، تستر موتور هواپیمای سی-۱۳۰ تعمیر، بازسازی و راه اندازی شد.گفتنی است، این تستر به علت تحریم‌های ظالمانه و عدم وجود قطعه، از رده خارج شده بود که با تلاش شبانه روزی جمعی از جوانان این مرز و بوم با شش هزار نفرساعت باز آماد (ورهال) شد.

تستر هواپیمای سی-۱۳۰ پس از تست نهایی در اختیار گردان نگهداری و فنی قرار گرفت.

۲۴
تیر

در سال‌های اخیر و با اوج گرفتن سیر پیشرفت کشور در حوزه صنایع دفاعی و نظامی، دشمنان از هر حربه و تحریمی برای کند یا متوقف کردن این پیشرفت‌ها استفاده کردند. اما این تحریم‌ها نه تنها رویه صعودی رشد را با مشکل مواجه نکرد، بلکه سرعت و کیفیت آن را بهبود بخشید.نیروی هوایی ارتش اولین یگان در جمهوری اسلامی بوده که سازمانی تحت عنوان جهاد خودکفایی را در داخل خود تشکیل داد که اولین ماموریت این سازمان، عملیاتی نگه داشتن هواپیما‌های خود در تمامی انواع در طول جنگ تحمیلی بود که با توجه به آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های رزمی شامل تعمیرات و بازسازی می‌شد.با دستور امیر سرلشکر شهید منصور ستاری در سال ۱۳۶۵، مجتمع صنعتی اوج در نهاجا برای بازسازی هواپیما‌های آسیب دیده تشکیل شد تا ضمن عملیاتی کردن مجدد این پرنده‌ها در آینده بتواند از طریق بازسازی هواپیما‌ها به بستری برای ساخت هواپیما‌های جنگنده تبدیل شود. یک سال بعد این مرکز توسط تعدادی از متخصصین و تحت نظر فرماندهی نهاجا تشکیل شد.

۲۳
تیر
قدرت هجومی نیروهای مسلح بعد از حمله متجاوزان ویران کننده خواهدبود

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ما شروع کننده هیچ جنگی نبوده‌ایم و نیستیم، گفت: قدرت هجومی و توان ضربه زدن ما بعد از شروع حمله متجاوزان ویران کننده و پشیمان کننده خواهد بود. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم صبحگاه عمومی تیپ ۲۵ واکنش سریع نیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش در تبریز، گفت: شرایط امروز جهان و منطقه، آمادگی بیش از پیش را الزامی کرده است.

وی افزود: دشمنان عنود، مستکبر و زخم خورده انقلاب، طرح و نقشه‌های شیطانی در سر دارند که آمادگی‌های مختلف ملی و نظامی می‌تواند این دسیسه‌ها را خنثی کند.