ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۴۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۰
مرداد

در خبرها آمده بود که مهدی وکیلی فرزند ٢٦ ساله محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس به‌عنوان مدیرعامل شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا (وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون) منصوب شده است؛ خبرها پیرامون وکیلی به همین جا ختم نشده و اسامی دیگری از نزدیکان او و انتصابشان در رسانه‌ها منتشر شده است. خبر آمده که پسر بزرگ وکیلی که ٢٩ سال دارد نیز عضو هیئت‌مدیره دوده صنعتی پارس شده است. 
 به گزارش شرق، محمدعلی وکیلی با پذیرش اینکه فرزندانش اشتباه کرده‌اند، گفته «اینها سمت نبوده، صرفا کارمندی بوده و به آنها تشر زده‌ام و دعوایشان کرده‌ام. گاف بزرگی بود». او البته معتقد است اینها حاشیه‌سازی‌هایی است که ریشه در رأی مخالف او به علی ربیعی داشته است. در لابه‌لای حرف‌ها، وکیلی به «آقازاده‌های پورشه‌سوار» اشاره دارد و اینکه یک روز درباره آنها نیز خواهد گفت، هر وقت که موعدش باشد. 

۳۰
مرداد

با حکم فرمانده معظم کل قوا یکی دیگر از امیران ارتش جمهوری اسلامی به درجه سرلشکری نائل و فرمانده کل ارتش شد.
به گزارش تسنیم، با حکم فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امیر سید عبد الرحیم موسوی به درجه سرلشکری نائل و فرمانده کل ارتش شد.
در حکم رهبر معظم انقلاب آمده است: "نظر به تعهد و شایستگی و تجارب، شما را با ارتقاء به درجه سرلشکری به سِمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم."

۳۰
مرداد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
به گزارش پایگه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی

۳۰
مرداد
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کابینه دوازدهم، ظهر امروز(یکشنبه ۲۹ مرداد) به طور رسمی وارد محل کار خود در وزارت دفاع شد.
۲۹
مرداد

نمایندگان مجلس با رای اعتماد به ۱۶ وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای روحانی سنگ تمام گذاشتند.
پرونده بررسی صلاحیت ۱۷ وزیر پیشنهادی در حالی در مجلس دهم به پایان رسید که بر اساس اعلام برخی نمایندگان در جمع خبرنگاران، مجلس تنها به یک وزیر پیشنهادی آن هم حبیب‌الله بیطرف رای اعتماد ندادند و مجلس با اعتماد به ۱۶ وزیر معرفی شده حجت را برای دولت تمام کرد.
همه وزرای پیشنهادی دولت بجز حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو از نمایندگان مجلس رای اعتماد کسب کردند.


۲۷
مرداد

سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم با حواشی همراه بود.
به گزارش تسنیم، پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم ساعت 8 و 10 دقیقه صبح امروز (پنج‌شنبه 26 مرداد) با به صدا در آوردن زنگ آغاز جلسه از سوی علی لاریجانی آغاز شد که حواشی‌ای نیز در این جلسه وجود داشت.
تجلیل از آزادگان مجلس
در ابتدای جلسه علنی امروز پارلمان هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت «سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی»، از نمایندگان آزاده مجلس تجلیل کردند.

۲۷
مرداد

قبل ازاکران فیلم ساعت 5 عصر مهران مدیری، تصور شخصی من این بود که این فیلم رکورد فروش در سینمای ایران را خواهد شکست. اکران فیلم در 30 تیرماه آغاز شد و من هم همچون دیگران بی‌تاب دیدن اولین کار سینمایی مهران مدیری بودم و می خواستم همان ابتدا از احتمال تحقق پیش‌بینی خود مطمئن شوم.
با خرید بلیت فیلم در سومین روز اکران، من هم به جرگه‌ی افرادی پیوستم که فروش خارق‌العاده روزهای اول اکران فیلم را رقم زدند. مرور آمار فروش فیلم، نوید تحقق پیش‌بینی من و خیلی های دیگر که هنوز فیلم را ندیده بودند را می‌داد؛ اما با دیدن فیلم نظرم کاملاً برگشت. دیدن فیلم باعث شد حتی انگیزه ی خود برای نوشتن یادداشتی در مورد آن را هم از دست بدهم. افت فروش فیلم به نسبت استقبال اولیه، موجب شد تا بهانه ای شد تا از این منظر به سراغ فیلم بروم و یادداشت زیر را بنویسم.

۲۶
مرداد

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه 105 شهید خلبان هنوز جاوید الاثر هستند، گفت: امروز عصر غافلگیری است و در همه بخش‌ها چه فضای نرم و چه عرصه فضای سخت افزاری باید آمادگی هرگونه غافلگیری را داشته باشیم.
به گزارش فارس از تبریز سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری، با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در آن دوران بر اساس برخی خاطراتی که منتشر شده صدام گفته بود من به کمک هیچ کشور عربی برای حمله به ایران نیاز ندارم و شکست سنگینی علیه ایران اعمال می‌کنم، اما همین صدام پس از چهار هفته گفت که من در محاسباتم اشتباه کردم.

۲۵
مرداد
وزیر راه‌وشهرسازی دولت یازدهم با بیان اینکه مسکن مهر تا چهار برنامه توسعه‌ای دیگر هم درگیر مشکلات زیرساختی است، گفت:‌ مسکن مهر برای ازبین‌بردن حاشیه‌نشینی بود؛ ‌اما در حقیقت حاشیه دیگری به حاشیه‌نشینی اضافه کرد.
 به گزارش شرق، چالش‌های مسکن مهر از همان زمان که به دولت یازدهم به ارث رسید، برای دولت روشن بود و بدزخم‌بودن آن، به گفته مسئولان، مشخص.
با اینکه دولت یازدهم با شرط و شروطی گفته این پروژه را (البته به‌طور مشخص در تهران) تا پایان امسال به پایان خواهد برد؛ اما عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی دولت یازدهم، می‌گوید با وجود تحویل مسکن مهر، همچنان مشکلات زیرساختی آن باقی خواهد ماند؛ آن‌هم تا سه یا چهار برنامه توسعه‌ای آینده؛ یعنی معادل ٢٠ سال! این عدد، رقم بزرگی است برای پروژه‌ای که کارشناسان مسکن و مصالح، از آن از همین اکنون با عنوان بافت‌های فرسوده نام می‌برند؛ یعنی  آماده‌شدن زیرساخت‌ها در شرایط عمق فرسودگی ساختمان.
۲۵
مرداد
رحمت‌الله حافظی روز گذشته شاید در آخرین تذکرهای خود به شهرداری تهران از تخلیه حساب‌های سازمان بازنشستگی و نامشخص‌بودن تکلیف ٢٨ میلیارد تومان داخل این حساب‌ها خبر داد و خواستار توضیح و شفافیت در این زمینه شد.
درباره برداشت‌ها هم من پرسیدم، گفتند که ممکن است برخی این حساب‌ها را با حساب شهرداری اشتباه بگیرند و از این حساب برداشت کنند و به این دلیل فعلا آن حساب‌ها را خالی کرده‌اند. معاون شهردار درباره اینکه چه کسانی و چه مرجعی ممکن است از این حساب‌ها برداشت کند توضیحی نداد.
 به گزارش شرق، رحمت‌الله حافظی روز گذشته شاید در آخرین تذکرهای خود به شهرداری تهران از تخلیه حساب‌های سازمان بازنشستگی و نامشخص‌بودن تکلیف ٢٨ میلیارد تومان داخل این حساب‌ها خبر داد و خواستار توضیح و شفافیت در این زمینه شد.