ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۷
مرداد
پرده برداری از نقش نیروی هوایی ارتش در مبارزه با داعش

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی ارتش نقش بی بدیلی در مقابله با گروه های تکفیلی، داعش و منافقین داشته است. امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در مراسم اختتامیه مسابقات قران خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید نوژه همدان، با اشاره به بیش از چهار دهه نقش آفرینی تعیین کننده رزمندگان و فرماندهان در مقاطع حساس سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه نیروی هوایی را در تامین امنیت مرزهای هوایی ایران و دور کردن سایه شوم تکفیری ها و منافقان منحصر به فرد توصیف کرد.

۲۵
مرداد

أجهَلُ النّاسِ المُغتَرُّ بقَولِ مادِحٍ مُتَمَلِّقٍ؛ یُحَسِّنُ لَهُ القَبیحَ ، و یُبَغِّضُ إلَیهِ النَّصیحَ .

امام على علیه السلام : نادان ترین مردم کسى است که فریب سخن ستایشگر چاپلوسى را بخورد که زشت را در نظرش زیبا جلوه مى دهد و خیرخواه را منفورِ او مى سازد.

میزان الحکمه جلد دهم-صفحه 436

غرر الحکم حدیث 3262
۲۴
مرداد
درباره ۳ خودرو جدید نظامی ایران/ رعد و طوفان و ارس در رکاب سپاه و ارتش + تصاویر

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که پیش‌تر توان خود را در ساخت پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی از موشک دوربرد گرفته تا زیردریایی به اثبات رسانده‌اند، طی دو سه سال اخیر راهبرد جدیدی را در زمینه گسترش توان حرکتی بر روی زمین در هنگام رزم اتخاذ کرده‌اند.  نتیجه این راهبرد، طراحی، ساخت و تولید انبوه سه خودروی نظامی با قابلیت‌های تاکتیکی مختلف است. وزارت دفاع با ساخت این سه خودرو و تحویل آن‌ها به یگان‌های زمینی سپاه و ارتش، توان رزم نیرو‌های مسلح در سطح را بسیار بالا برده است.  

۲۱
مرداد

 

توضیحات نیروی هوایی ارتش در خصوص حادثه روز گذشته بیشه‌کلا

 به نقل از روابط عمومی ارتش، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار درگذشتگان حادثه روز گذشته در بیشه‌کلا، به تشریح ابعاد و جزئیات بیشتری از این حادثه پرداخت.در توضیحات نیروی هوایی ارتش آمده است: فرودگاه پادگان بیشه‌کلا نیروی هوایی به عنوان تنها مرکز آموزشی انجام عملیات نجات خدمه به‌منظور آموزش خلبانان و کروی پروازی این نیرو در اراضی واقع در شهرستان محمودآباد استان مازندران استقرار یافته و به‌دلیل موقعیت خاص سوق‌الجیشی در طرح‌های عملیاتی برای مقابله با تحرکات احتمالی بیگانگان، مردم یاری و کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه و ناگوار به‌عنوان پایگاه مقدم پیش‌بینی شده است.

۱۹
مرداد

139406101727485376008584.jpg

 علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آیین رونمایی از سامانه فلق در خصوص قابلیت‌های عملیاتی آن گفت: این رادار قادر است انواع موشک‌های کروز، هواپیماهای پنهان‌کار، سامانه‌های پهپادی و همچنین موشک‌های بالستیک را در شعاع ۴۰۰ کیومتری کشف و شناسایی کند.سامانه راداری فلق توانایی اتصال به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را دارد و پوشش راداری سامانه اس ۳۰۰ را تکمیل می‌کند.

۱۷
مرداد

رقابت‌های بخش غواصی مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه - ۲۰۱۹ با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه در جزیره کیش آغاز شد.رقابت‌های بخش غواصی مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه - ۲۰۱۹ عصر یکشنبه با حضور افسران ارتش کشورهای آفریقای جنوبی، ایران، چین، سوریه، روسیه و ونزوئلا به میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران در جزیره کیش آغاز شد.

مسابقات غواصی ارتش های جهان در کیش

۱۵
مرداد

برخورداری شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی کشورمان از سیستم پرتاب عمودی موشک (VLS)، توانمندی رزمی بیش‌تری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

قابلیتی جدید برای ناوهای ایرانی/ «VLS» چگونه عمل می‌کند

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاحیه مسابقات غواصی عمق، از نصب موشک‌های عمود پرتاب بر روی ناوشکن دماوند-2 در ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش خبر داد.

۱۵
مرداد

در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی، بمب های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان وبمب های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده"قائم"ساخته متخصصان سازمان های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمائی شد. 

رونمایی از بمب های هواپایه نقطه‌زن یاسین، بالابان و سری قائم

به 

۱۴
مرداد

فرمانده نیروی هوایی ارتش، گفت: در راستای ارتقا توان نهاجا، دو هدف به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند در همه سطوح به ویژه مهمات و توسعه و به ‌کارگیری همزمان تجهیزات بدون سرنشین ها( پهپاد) در کنار هواپیماهای با سرنشین را پیگیری می‌کنیم.

امیر نصیرزاده: مهمات هوشمند در نهاجا به کار گرفته خواهد شد

 امیر خلبان عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه جشنواره مالک اشتر این نیرو با بیان اینکه هدف از اشراف تسلط فرمانده بر یگان برای طراحی نقشه راه است، اظهار داشت: طی ۱۱ ماه گذشته تلاش کردیم در مسیری حرکت کنیم تا بر اساس تاکیدات فرمانده معظم کل قوا به تربیت  نیروی انسانی با کیفیت ویژه‌ بپردازیم چراکه نیروی انسانی با کیفیت می‌تواند خلا کمبود تجهیزاتی و اعتباری را پر کند.

۱۴
مرداد

دریادار خانزادی همچنین به برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: در این رابطه هفته گذشته دیداری با فرمانده نیروی دریایی روسیه انجام شد و اولین موافقت‌نامه نظامی بین مجموعه نیروهای مسلح به نمایندگی بنده و فرمانده نیروی دریایی روسیه از طرف وزارت دفاع روسیه را امضاء کردیم.

امضای موافقت نظامی دریایی میان ایران و روسیه