ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۲۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
مهر
روایت فرمانده نیروی زمینی ارتش از انواع تجهیزات نظامی در صورت بروز جنگ

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تجهیزات مورد استفاده در نیروی زمینی ارتش، ساخت دانشمندان این نیرو و وزارت دفاع است.امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح امروز در حاشیه بازدید از آخرین تجهیزات مهندسی و ادوات جنگی تیپ ۲۱۶ زرهی شهید غلامرضا مخبری زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان یک تیپ زرهی بسیار خوب، خوشنام و موفق دارد که سربلندی و ولایت‌مداری این تیپ در دوران دفاع‌مقدس و تاریخ ثبت شده و در حال حاضر نیز آمادگی بالایی دارد.

۲۸
مهر

مهم‌ترین ویژگی تکمیل زنجیره آموزش خلبانان نظامی کشور با رونمایی از جت آموزشی یاسین، متکی بودن ناوگان جدید آموزشی به کابین‌های دیجیتال و گذر از کابین‌های آنالوگ در نیروی هوایی ارتش است.

عصر کابین‌های دیجیتال در نهاجا؛ از «T90» تا «یاسین»/ زنجیره آموزش خلبانی چگونه تکمیل شد؟

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مراحل آموزش خلبانی نظامی در نیروی هوایی ارتش عمدتا در آمریکا و در برخی موارد در پاکستان برگزار می‌شد و تنها مراحل ابتدایی و مقدماتی پرواز در محل فرودگاه قلعه مرغی تهران تحت نظارت مستشاران آمریکایی آموزش داده می‌شد و خلبانان به منظور آموزش‌های تکمیلی می‌بایست به خارج از کشور اعزام می‌شدند.

۲۳
مهر
آمادگی ارتش برای موج بازگشت زائران حسینی

 فرمانده نیروی هوایی ارتش از آمادگی ارتش برای موج بازگشت زائران حسینی خبر داد. امیرسرتیپ عزیز نصیرزاده در حاشیه بازدید از موکب و بیمارستان صحرایی نیروی هوایی ارتش در مرز مهران با اشاره ارائه خدمات شبانه روزی به زائران در مرزهای کشور گفت: در مرز مهران روزانه ۴۵ هزار پرس غذا پخت و بین زائران توزیع می شود. وی در ادامه افزود: در بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی نیروی هوایی ارتش در مرز مهران تا ۷ هزار مراجعه نیز داشتیم.

۲۳
مهر

در آستانه اربعین حسینی (ع)، زائران از کشور‌های مختلف جهان و مرز‌های ایران با پای پیاده راهی کربلا میشوند تا اربعین حسینی را در جوار بارگاه مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) باشند.

۲۱
مهر

امیرالمومنین، علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) می‌فرمایند:

إرحَمْ تُرحَمْ.

رحم کن، تا به تو رحم شود.

میزان الحکمه، ج۴، ص۳۸۲

۲۱
مهر

 

۲۰
مهر

نشست پنج جانبه فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر با امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه‌های مختلف آموزشی، عملیاتی، امداد و نجات و تبادل اطلاعات پایان یافت.

تفاهم‌نامه همکاری نیروهای دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر امضا شد

به نقل از روابط عمومی ارتش، در سومین و آخرین روز حضور دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی حوزه خزر، این نشست پنج جانبه با امضای تفاهم نامه همکاری بین نیروهای دریایی کشورهای شرکت کننده به کار خود پایان داد.امیر خانزادی با اشاره به تصویب و امضای این تفاهمنامه، گفت: ابعاد این تفاهم نامه ۵ جانبه در حوزه آموزشی، عملیاتی، امداد و نجات و تبادل اطلاعات است.

۲۰
مهر
اسراییلی

این‌جاست که میتوان به ریشه و ماهیت لشکرکشی‌هایی که بر سر موضوعات نه چندان مهم، در شبکه‌های اجتماعی فارسی، با هدف موج‌سازی، نفرت‌پراکنی، تعمیق شکاف‌ها و گسل‌های قومی، مذهبی و نژاد، راه می‌افتد، پی برد.جنگ‌ها در قرن بیست و یکم و در عصر اطلاعات، ماهیتی کاملا پیچیده و بسیار متفاوت از جنگ‌های قرن بیستم پیدا کرده‌اند. جنگ در حوزه ادراک‌سازی، تبلیغاتی، عملیات روانی و حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف سپهر «سایبر»، بعضا اهمیتی بسیار فراتر جنگ فیزیکی یا همان «جنگ سخت» پیدا کرده‌اند.در روزهای اخیر، روزنامه انگلیسی زبان صهیونیستی «جروزالم پست» (اورشلیم پست)، در گزارشی، به سراغ مدرسه آموزش زبان‌های فارسی و عربی در بخش اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی رفته، جایی که به ادعای مسوولان آن، افسران و سربازان تحت آموزش، در کم‌تر از دو ماه به تسلط در زبان‌های فارسی یا عربی می رسند. این‌جاست که می توان به ریشه و ماهیت لشکرکشی‌هایی که بر سر موضوعات واقعا خرد و نه چندان پراهمیت، در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان، با هدف موج‌سازی، نفرت‌پراکنی، تعمیق شکاف‌ها و گسل‌های قومی، مذهبی و نژادی راه می افتد، پی برد.

۱۸
مهر

 

۱۷
مهر
توضیح فرمانده ارتش درباره رزمایش غیرمترقبه نزاجا: برگزاری رزمایش شب گذشته ابلاغ شد

فرمانده کل ارتش علل برگزاری و ویژگی‌های رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش را تشریح کرد و گفت: نیمه شب گذشته این ماموریت به یگان‌ها ابلاغ شد و آن‌ها بلافاصله وارد منطقه رزمایش شدند و برنامه‌های خوبی در حال اجرا است.سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح علل برگزاری رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی و ویژگی‌های آن، اظهار داشت: بعد از تغییر ماهیت یگان‌های نیروی زمینی ارتش به یگان‌های متحرک هجومی و تشکیل یگان‌های واکنش سریع، سازماندهی، تجهیز و آموزش این یگان‌ها بر مبنای این اهداف جدید آغاز شد و لازم بود در یک شرایط غیرمترقبه و بدون پیشبینی قبلی آزمونی بگیریم و ببینیم این یگان‌ها در چه حد از آمادگی رزمی و تحرک هستند.