ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۸۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۱
فروردين
 
ناتالی پورتمن رژیم صهیونیستی را بایکوت کرد

ناتالی پورتمن برای این که مخالفت خود را علیه رژیم صهیونیستی نشان دهد، قصد ندارد یک جایزه افتخاری اسراییلی را بپذیرد.به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ناتالی پورتمن بازیگر سرشناس هالیوود اعلام کرده یک جایزه افتخاری را از رژیم صهیونیستی نمی‌پذیرد و راهی این سرزمین نمی‌شود.جایزه ژنسیس برای تجلیل از افراد هنرمندی اهدا می‌شود که تلاش خود را وقف جامعه یهودیان و ارزش‌های یهودی می‌کنند. این جایزه که امسال برای تجلیل از دستاوردهای ناتالی پورتمن قرار بود به وی اهدا شود با مخالفت این بازیگر روبرو شد.پورتمن اعلام کرد در این مراسم شرکت نمی‌کند و این جایزه را دریافت نخواهد کرد. این مراسم قرار است در ماه نوامبر برگزار شود.بنیاد جایزه ژنسیس با صدور بیانیه‌ای از پورتمن به عنوان بازیگری مطرح و یک فعال اجتماعی یاد کرده و ابراز علاقه کرده بود که میزبان وی باشد اما پس از اعلام نظر پورتمن آنها ابراز تاسف کردند که پورتمن به دلایل سیاسی حاضر به سفر به بیت‌المقدس نیست. آنها نگرانی خود را از این که تصمیم پورتمن منجر به تداوم چنین نظری شود و تلاش آنها را که سعی دارند از مسایل سیاسی برکنار بمانند خنثی کند، ابراز کردند.

۳۱
فروردين
 

۳۱
فروردين

سخنان رییس دفتر رییس جمهور که گفته بود: برخی عادت کردند تمام تعطیلات خود را به خارج بروند خب نروند!؛ مورد توجه رنامه قانون قرار گرفت و طنز بی قانون آن را دستخوش قرار داد.

۳۱
فروردين
روزنامه صهیونیستی: اکنون وقت فشار اقتصادی به ایران است
یک رسانه صهیونیستی خواستار جنگ اقتصادی علیه ایران شد.سقوط ارزش ریال در برابر دلار، باعث گمانه‌زنی رسانه‌های صهیونیستی درباره اقتصاد ایران شد. روزنامه اسرائیلی هاآراتص با اشاره به چالش ارزی اخیر ایران، طی یادداشتی به قلم دیوید روزنبرگ، خواستار تشدید جنگ اقتصادی علیه ایران شد و نوشت: "سقوط آزاد ریال، نشان می‌دهد که اقتصاد جمهوری اسلامی چقدر آسیب‌پذیر است. اما آیا ترامپ برای جنگ اقتصادی صبر دارد؟ "هاآرتص در ابتدا به حضور ایران در جبهه سوریه اشاره و اذعان می‌کند که ایران در آنجا دست بالا را دارد و "اسرائیل واقعا به تنهایی هیچ کاری برای تغییر فرآیند نمی‌تواند انجام دهد. "
۳۱
فروردين

افزایش ارتفاع آب اقیانوس‌ها خطر جدی برای جزایر جنوبی ایران است. همانطور که تاکنون چند جزیره در نقاطات مختلف کره خاکی، زیر آب رفته‌اند.به گزارش خبرآنلاین، «همه چیزها با هم در ارتباط هستند.» این اولین قانون محیط‌ زیست است، یعنی افزایش تنها چند درجه‌ای دما می‌تواند همه چیز را برای ادامه زندگی بشر روی زمین تغییر دهد؛ پس باید نگران ایران بود. از ایجاد خشکسالی‌ها و سیل‌های غیرقابل انتظار در ایران و انقراض گونه‌های مختلف حیوانات تا ایجاد خطرهای وحشتناک برای جزایر مختلف مناطق مختلف، شاید هم جزایر خلیج‌فارس.این اتفاق در حال رخ دادن است، در اواخر قرن نوزدهم میلادی برخی از دانشمندان متوجه شدند که از زمان انقلاب صنعتی با افزایش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط ما انسان‌ها دمای کره‌زمین در حال افزایش است. این موضوع آن زمان اهمیت چندانی نداشت، چرا که افزایش دما فقط چند درجه بود. اما در سال ۱۹۸۱ جیمز هانسن دانشمندی که به پدر تغییراقلیم جهان معروف است در تحقیق خود به موضوعی عجیب پی برد؛ افزایش دمای کره‌زمین منجر به افزایش چند متری ارتفاع آب دریاها می‌شود و به همین دلیل شاید زندگی جمعیت ۷۳۰ میلیون نفری که در جزایر آب‌های زمین زندگی می‌کنند، در خطر باشد.

۳۱
فروردين
(تصاویر)
 
فرارو- پس از جنگ گسترده میان ارتش نیجریه و سربازان گروه تروریستی بوکوحرام، گروهی از مردم نیجریه که مهارتی در مبارزه دارند به ارتش این کشور برای دستگیری سربازان بوکوحرام می‌کنند. البته آن‌ها پولی از مقامات نیجریه نمی‌گیرند یا دستمزدشان بسیار کم است و تنها سلاحی که در دست دارند ابزاری است که خودشان ساخته‌اند.
۳۰
فروردين

شبکه «المیادین» به نقل از منبع دیپلماتیک و نظامی روس (که نام وی ذکر نشده) اعلام کرد، افراد مسلح در سوریه برای عملیات نظامی گسترده با نظارت آمریکا آماده می‌شوند.در ادامه این گزارش آمده است: هدف عملیات مذکور ایجاد رژیمی مستقل از دمشق، به پایتختی درعا است. گذرگاهی میان اسرائیل و اردن برای انتقال سلاح‌های سنگین به افراد مسلح نیز ایجاد شده است.بر اساس این گزارش، رژیم مستقل یاد شده مانند منطقه شرق فرات خواهد بود که نیروهای دموکراتیک سوریه با نظارت آمریکا در آن حضور دارند.در ادامه این گزارش آمده است: یک نیروی نظامی متشکل از 12 هزار فرد مسلح برای حمله به نیروهای دولتی (ارتش سوریه ) تشکیل شده که بیشتر آنها از «النصره و الجیش‌الحر» هستند .منبع مذکور افزود، بعید نیست که برای توجیه حمله جدید غربی که با حمله افراد مسلح همراه باشد، بار دیگر سناریوی استفاده از سلاح شیمیایی تکرار شود.

۳۰
فروردين

آلبرت انیشتین یکی از باهوش ترین و نابغه ترین دانشمندان تاریخ بود اما این میزان از نبوغ بدین معنا نخواهد بود که وی انسان بی نقصی بوده است. در واقع وی همانطور که فیزیکدان و دانشمندی فوق العاده به شمار می رفت، به همان میزان نیز شوهر و پدری بی مسئولیت و گاه ظالم بود.نامه های عاشقانه آلبرت انیشتین به همسر اولش، میلوا ماریچ، همواره بسیار رمانتیک و دوست داشتنی انگاشته شده اند اما این تمام ماجرای رابطه بین او و همسرش نبود. همان مردی که نوشته بود دیوانه همسرش است، مجموعه ای از دستورالعمل های ظالمانه و سختگیرانه را نیز برای او در این نامه ترسیم کرده بود که از همسر خود انتظار رعایت آن ها را داشت.

۳۰
فروردين

 روزنامه شرق نوشت: روز سه‌شنبه؛ «جهانبخش محبی‌نیا» مشغول صحبت درباره یک طرح در مجلس بود. میان دو جمله‌اش سکوت کرد تا نفسی بگیرد.صدای مجلس از رادیو پخش مستقیم می‌شد. در‌حالی‌که محبی‌نیا ساکت بود، ناگهان صدایی دورتر از میکروفون اصلی به گوش رسید: «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده» جمله را درست شنیدند: «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده». از مجلس شورای اسلامی چنین صدایی آمد. این جمله در فضای مجازی حکم بمب را دارد؛ بیشتر حساب‌ها و کانال‌ها در تلگرام، توییتر و اینستاگرام که باز شود، این جمله به گوش می‌رسد: «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده».

۳۰
فروردين

حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی، در یادداشتی که در کانال تلگرامی نامه‌های حوزوی منتشر شده است، پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل مانند واتیکان را داده است تا حوزه علمیه قم به نظام رهبری دینی شیعیان جهان تبدیل شود.به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش، مدیر "جامعه المرتضی" در یادداشتی پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل را داده است.حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی، در یادداشتی که در کانال تلگرامی نامه‌های حوزوی منتشر شده است، پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل مانند واتیکان را داده است تا حوزه علمیه قم به نظام رهبری دینی شیعیان جهان تبدیل شود.