ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
آبان

یک شاهزاده، سردبیر یک روزنامه سعودی و ده‌ها هموطنش با ابراز خرسندی از آشوب برخی در ایران به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین، تهدید ولی‌عهد سعودی علیه ایران را عملی شده توصیف کردند.

توهم سعودی‌ها؛ «جنگ به داخل ایران منتقل شد»

تهران و چند استان دیگر در ایران، از جمعه شب گذشته شاهد اعتراض شماری از مردم به تصمیم دولت در خصوص افزایش بهای بنزین بود.

در حاشیه این اعتراضات، عناصر خرابکار اقدام به اغتشاش، تخریب،‌ آتش زدن اموال و اماکن عمومی و خصوصی کرده‌اند و تا کنون دهها بانک و ساختمان دولتی و خصوصی و صدها جایگاه سوخت در چند استان به آتش کشیده شده و دهها مرکز تجاری تاراج شده است و در همین حال مقامات آمریکایی و صهیونیستی از این اغتشاشات حمایت کرده‌اند.

۳۰
آبان

نخستین روز رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸، صبح پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی در منطقه عمومی سمنان برگرار شد.

(تصاویر)

۲۹
آبان
آیا این‌بار هم ردپای «شاهزاده تاریکی »را باید در آشوبها دنبال کرد؟

 مدیر بنیاد رند پال در گفتگو با شبکه «آر. تی»از نقش سازمان سیا در سازمان دهی اعتراضات اخیر گفت.

دنیل مک‌آدامز در این گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد: دولت ترامپ از طریق "مرکز مأموریت ایران" در سازمان "سی. آی. ای" به ریاست مایکل دی آندری(اMichael D'Andrea) در اعتراض های چند روز اخیر ایران نقش بازی کرد. هدف مایک تغییر رژیم ایران با کمک سازمان مجاهدین خلق و گروه های تجزیه طلب است.مجری برنامه از مک‌آدامز می‌پرسد: آیا فکر می‌کنید که نا آرامی ایران فقط [کار رژیم] برای تخلیه بخار [خشم] مردم است که بیرون می دهد، و یا این ناارامی‌ها ادامه خواهند داشت؟ 

۲۸
آبان

ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال حوادث روزهای گذشته، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، هوشیاری و آمادگی بیشتر در صیانت از مرزهای میهن اسلامی را یادآور شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن کامل بیانیه بدین شرح است: همزمان با تمرکز بر استمرار امنیت و آرامش در میهن عزیزمان و ضرورت روشنگری مردم از دسیسه‌ها و توطئه‌های از پیش طراحی شده دشمنان نظام، ضرورت دارد هوشیاری و ارتقاء آمادگی‌ها برای مقابله با هرگونه توطئه‌ای که امنیت مرزهای ایران اسلامی را تهدید کند مورد توجه قرار گیرد.دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از چهار دهه پیش تا کنون در جهت فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و همواره با نقشه‌های متعدد درصدد تحقق این خیال خام بوده‌اند.

۲۷
آبان

رزمایش «ذوالفقار ولایت۹۸» نزاجا در دو مرحله تک شبانه و روزانه و در منطقه عمومی شمالغرب برگزار می‌شود.

رزمایش شبانه «ذوالفقار ولایت۹۸» نزاجا در شمالغرب برگزار می‌شود

رزمایش ذوالفقار ولایت ۹۸ با حضور یگان‌های تیپ ۴۱ متحرک هجومی، تیپ ۴۰ متحرک هجومی، تیپ ۲۵ نیروی مخصوص، یگان‌های پهپادی، تیپ۳۲۱ متحرک هجومی، یگان‌های مهندسی و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز در دو مرحله تک شبانه و روزانه در منطقه عمومی شمالغرب از غروب امروز تا ظهر فردا برگزار می‌شود.یگان‌های نیروی زمینی ارتش در این رزمایش انواع تاکتیک‌های رزمی را در دو مرحله شبانه و روزانه تمرین خواهند کرد.

۲۵
آبان

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع چتربازان تیپ 55 هوابرد حضور یافت.

حضور فرمانده کل ارتش در جمع چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای ارزیابی عملیات شبانه واکنش سریع جنگنده‌های آلرت نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید یاسینی حضور یافته بود، به طور سرزده در جمع چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد حاضر شد.فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار صمیمانه با چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد، به گفت‌و‌گو با آنان پرداخت و ضمن خداقوت برای اجرای موفقیت آمیز عملیات چتر بازی، حفظ آمادگی‌های رزمی را در قالب تمرینات لازم مورد تاکید قرار داد.

۲۴
آبان

تسلیح پهپادهای ابابیل ارتش و استقرار آنها در جنوب کشور را می‌توان آرایش رزمی جدیدی از پرنده‌های بدون سرنشین ایران در سواحل خلیج فارس برشمرد.

ابابیل‌های ارتش مسلح شدند/ آرایش پهپادهای ایرانی در خلیج فارس قوی‌تر شد

 در جریان بازدید سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، نمونه‌ای از پهپادهای ارتقاء یافته نیروی هوایی ارتش به نمایش درآمده که حاکی از تسلیح و عملیاتی شدن نمونه رزمی پهپادهای ابابیل-۳ در نیروی هوایی ارتش و در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر بود.پهپاد ابابیل-۳ از جمله پرتیراژترین پهپاد‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در اختیار سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح کشورمان اعم از ارتش و سپاه برای اجرای طیف وسیعی از ماموریت‌ها قرار دارد.

۲۴
آبان

 اما جدای از مداخله خارجی، که به واسطه شبکه‌های اجتماعی تسهیل شده، این شبکه‌ها به شکل چشمگیری آگاهی توده‌های اجتماعی را بالا برده‌اند. در این میان، بسیاری از اطلاعات درست و غلط به سرعت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند. اطلاعاتی که درباره اوضاع سیاسی یا اقتصای کشور به دست کاربران می‌رسد، فارغ از صحت و سقم آن، می‌تواند در بسیج توده‌های عمومی علیه دولت سهم بسزایی داشته باشد. همین امر، شبکه‌‎های اجتماعی را به یک عامل تاثیرگذار در تحولات سیاسی تبدیل می‌کند.روز سه شنبه، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی، پس از دریافت پناهندگی سیاسی از سوی مقامات کشور مکزیک، در شهر مکزیکو سیتی، پایتخت این کشور، فرود آمد و به عنوان رئیس‌جمهور سابق، مرحله جدیدی را در زندگی خود آغاز کرد. مرحله‌ای که اگر شبکه‌های اجتماعی نبود، شاید هیچگاه آغاز نمی‌شد.

۲۱
آبان

شبکه بی بی سی در گزارشی از اوضاع گروهک تروریست منافقین در آلبانی می گوید صدها نفر از گروه مجاهدین خلق موسوم به MEK (منافقین) از عضویت در آن خارج شده اند و آنها از قوانین سخت این نهاد از جمله مخالفت با ازدواج و نیازهای جنسی و همچنین نظارت بر ارتباط با خانواده هایشان، گلایه مند هستند. 

گزارش بی بی سی از سرکوبگری رهبران فرقه رجوی در اردوگاه آلبانی

 به نقل از  بی بی سی، شش سال پس از اقامت اعضای این گروه در آلبانی، اکنون دهها نفر از آنها در تیرانا پایتخت این کشور مستقر هستند بدون آنکه قادر به بازگشت به ایران و یا ادامه زندگی در وضعیت کنونی باشند. غلام میرزایی که بی بی سی وی را یکی از اعضای فراری منافقین می نامد، با اشاره به ممنوعیت برقراری ارتباط این گروه با خانواده هایشان می گوید: "من بیش از 37 سال با همسر و پسرم صحبت نکرده بودم – آنها تصور می کردند که مُرده ام. اما به آنها گفتم که نه، من زنده ام و در تیرانا زندگی می کنم. گریه شان گرفت." 

۱۹
آبان

 سرلشکر موسوی با اشاره به رونمایی از تانکبر کیان ۷۰۰ تاکید کرد: یگان‌های زرهی باید بتوانند به سرعت خود را جابجا کنند و این تانکبرهای کیان می‌توانند با سرعت و قدرت خوبی که دارند، تعداد بیشتری تانک و ادوات زرهی را نسبت به تانک‌برهای قبلی جابجا کنند.سرلشکر موسوی در باره انهدام پهپاد متجاوز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید رییس ستادکل نیروهای مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا و در جمع خبرنگاران، در خصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم در روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر اظهار داشت: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.