ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۶
ارديبهشت
علی (ع) بودن یا معاویه بودن؛ مساله در سیاست این است

"خدا نیامرزد علی را"! این جمله ای است که نقل شده معاویه هنگامی که در برابر انتقاد و اعتراض یک زن قرار گرفته بود بر زبان رانده است.جدا از تلاش بنی امیه برای مرسوم کردن لعن بر امیر مومنان علی ( ع) این جمله معنای مهمتر دیگری نیز دارد و آن این است که خدا لعنت کند کسی را که مردم را در برابر حاکمان شان اینطور گستاخ و مطالبه گر کرده است!

در پایان دوره حکومت کوتاه چند ساله خود درباره رفاه مردم کوفه فرموده بود: "مردم کوفه سایبان دارند و نان گندم و آب فرات میخورند..." به این معنی که رفاه ایجادکرده و فقر را تا جای ممکن از چهره شهر زدوده است.در کمک به نیازمندان نیز حضرتش فقط به کیسه بر دوش کشیدن خود اکتفا نمی کرد بلکه چنانکه امام صادق (ع) سالها بعد فرمود معتقد بود بهترین کمک آن است که فرد را بی نیاز کند نه آنکه بعد از مختصر کمکی، نیازمند به حال خودش رها شود و روز از نو و نیازمندی از نو !

۲۵
ارديبهشت

مراسم استقبال از پیکر شهدای سانحه ناو کنارک نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش و جمعی از خانواده‌های شهدا و کارکنان ارتش در پایگاه یکم شکاری ترابری نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

  • استقبال از پیکر شهدای نیروی دریایی در پایگاه شهید لشکری تهران
۲۴
ارديبهشت

 ارتش جمهوری اسلامی امروز شایعات پیرامون حادثه شناور کنارک را تکذیب کرد. مهمترین شایعه‌ای که این روز‌ها دست به دست می‌شود این است که کنارک توسط قایق‌های تندرو سپاه هدف قرار گرفته شده است. البته این شایعه و ادعا هیچ همخوانی با شواهد ندارد.شلیک موشک کروز به سمت ناوچه "کنارک" از سوی ناو "جماران" که موجب به شهادت رسیدن جمعی از نیرو‌ها ارتش شده است، گمانه‌زنی‌ها و بحث‌های فراوانی را برانگیخته است. این که چگونه این خطا رخ داده است پرسش اصلی است. سناریو‌های مختلفی برای پاسخ به این پرسش مطرح شده است که هیچ کدام تاکنون تائید نشده‌اند.

۲۲
ارديبهشت

 تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. روابط عمومی نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر عنوان کرده است، عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.پس از این حادثه تیم های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند.گفتنی است نیرو های مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.

تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

۲۰
ارديبهشت

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه دیگر از نزدیک به دشمن شلیک نمی‌کنیم و تسلیحات دورایستا با هدایت‌های مختلف را در اختیار داریم، از تست موفق سامانه خودمحافظتی بالگردها خبر داد.

فرمانده هوانیروز ارتش: تسلیحات دورایستا در اختیار داریم/ تست موفق سامانه خودمحافظتی بالگرد

هوانیروز و استفاده از توان بالگردی در حوزه رزمی یکی از مهم‌ترین عناصر قدرت بازدارندگی ارتش‌ها و خصوصا نیروهای زمینی در سراسر دنیا است. پشتیبانی آتش و لجستیکی از نیروهای درگیر در خطوط مقدم، هلی‌برن نیرو به پشت خطوط دشمن، انهدام یگان‌های زرهی دشمن، شناسایی هوایی از خطوط نبرد و ... از جمله مواردی است که توسط بالگردها انجام می‌شود.به همین دلیل توسعه توان بالگردی در کشور چه در حوزه‌های دفاعی و نظامی و چه در حوزه خدماتی از اهمیت زیادی برخوردار است.  هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز بزرگترین ناوگان بالگردی را در کشور در اختیار دارد و طی چند سال گذشته نقش موثری را در حوزه نوسازی ناوگان بالگردی، افزایش توان رزمی و حضور در صحنه‌های خدمت رسانی و مردم‌یاری را ایفا کرده است.

۱۹
ارديبهشت

فرمانده کل ارتش در پی وقوع زلزله تهران به فرماندهان نیروهای ارتش دستور داد آمادگی کامل برای کمک به ستاد بحران داشته باشند.

دستور آماده‌باش به یگان‌های ارتش درپی زلزله تهران

در پی زلزله اخیر استان تهران و برخی استان‌های همجوار، فرمانده کل ارتش به فرماندهان نیروهای ارتش دستور داد آمادگی کامل برای کمک به ستاد بحران داشته باشند.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، به دنبال وقوع زلزله در تهران و استان های همجوار، خطاب به فرماندهان تاکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم را بعمل آورید، وضعیت یگان‌ها را ارزیابی کنید، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها و سایر مراکز و امکانات مرتبط آمادگی کمک رسانی به ستاد بحران راداشته باشند.

۱۶
ارديبهشت

 اما مرگ برجام تازه آغاز راه است. در صورتی که آمریکا موفق به تمدید تحریم تسلیحاتی یا فعال سازی مکانیسم ماشه شود، روابط ایران و آمریکا در یک برهه بسیار حساس وارد مرحله جدیدی خواهد بود. طبق مفاد برجام، موعد رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران حدودا یک هفته قبل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرا می‌رسد. چنانچه برجام یک هفته قبل از انتخابات آمریکا فروبپاشد، ایران چه تصمیمی خواهد گرفت؟

تهران در واکنش به تلاش‌های مصرانه کاخ سفید برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران اقداماتی انجام داده که می‌توان آن‌ها را به چند مرحله تقسیم کرد.

۱۵
ارديبهشت
روش جدید و مرگبار ارتش برای شلیک به دشمن از زبان فرمانده هوانیرو: Fire&Forget  /تمام بالگردها مسلح شده‌اند

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه دیگر از نزدیک به دشمن شلیک نمی‌کنیم و تسلیحات دورایستا با هدایت‌های مختلف را در اختیار داریم، از تست موفق سامانه خودمحافظتی بالگردها خبر داد.هوانیروز و استفاده از توان بالگردی در حوزه رزمی یکی از مهم‌ترین عناصر قدرت بازدارندگی ارتش‌ها و خصوصا نیروهای زمینی در سراسر دنیا است. پشتیبانی آتش و لجستیکی از نیروهای درگیر در خطوط مقدم، هلی‌برن نیرو به پشت خطوط دشمن، انهدام یگان‌های زرهی دشمن، شناسایی هوایی از خطوط نبرد و ... از جمله مواردی است که توسط بالگردها انجام می‌شود.به همین دلیل توسعه توان بالگردی در کشور چه در حوزه‌های دفاعی و نظامی و چه در حوزه خدماتی از اهمیت زیادی برخوردار است.  هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز بزرگترین ناوگان بالگردی را در کشور در اختیار دارد و طی چند سال گذشته نقش موثری را در حوزه نوسازی ناوگان بالگردی، افزایش توان رزمی و حضور در صحنه‌های خدمت رسانی و مردم‌یاری را ایفا کرده است.

۰۹
ارديبهشت

تانک‌ها یکی از ادوات و تجهیزات مهم در حوزه نبرد‌های زمینی هستند و همواره نقش تاثیرگذاری در نبرد زمینی دارند.

عامل تحرک بیشتر تانک‌های ارتش در میدان نبرد + تصاویر

 تانک‌ها یکی از ادوات و تجهیزات مهم در حوزه نبرد‌های زمینی هستند و همواره نقش تاثیرگذاری در میدان‌های نبرد زمینی دارند.

در نبرد‌های زمینی، میزان تحرک حرف نخست را می‌زند، ویژگی که همان اصل سرعت است در حوزه نبرد‌های رو در رو. البته این موضوع یک قاعده بین المللی محسوب می‌شود. تانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در برخی اوقات نیز باید بسیار در میدان‌های نبرد جابجا شوند. این جابجایی برخی اوقات بسیار مهم است به نحوی که احتمال دارد در صورت بروز تاخیر حتی چند دقیقه‌ای نتیجه نبرد بر روی زمین به نفع دشمن تغییر کند.

۰۷
ارديبهشت

امیر خلبان فتاح با اشاره به تحویل گرفتن چند فروند هواپیمای آموزشی تی-90 شرکت هسا، ویژگی‌های این هواپیمای آموزشی را تشریح کرد.

تشریح ویژگی‌های هواپیمای T-90 نهاجا از زبان فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی

 امیر خلبان سعید فتاح فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی نیروی هوایی ارتش در گفتگویی پیرامون برنامه این نیرو برای تشکیل تیم نمایش پروازی، اظهار داشت: علاوه بر حضور شایسته تقدیر هواپیماهای شکاری از یکایک پایگاه های هوایی کشور در نمایشگاه هوایی کیش، مجموعه ما افتخار دارد که با پرواز هواپیمای پی‌سی 7 و توسط خلبانان توانمند خود توانست خاطرات جذابی را برای هم وطنان رقم بزند که حتما شاهد آن بوده اید.