ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۵۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
شهریور
سالروز آغاز جنگ تحمیلی و چند تحلیل و اعتراف

آلن فریدمن-روزنامه نگار نویسنده و تحلیلگر - به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید می‌گوید:«نیروهای ما در میدان جنگ به نظامیان عراقی کمک‌های تاکتیکی نظامی فراوان می‌کردند و حتی گاهی نیز خود را دوشادوش سربازان عراقی در مرز ایران می‌یافتند

به گزارش ایسنا، پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 در واقع سرآغاز دشمنی طولانی مدت استکبار جهانی با ملت ایران بود زیرا همین پیروزی باعث شد نه تنها دست استکبار جهانی از یک منبع سرشار قطع شود بلکه تفکر مقاومت در برابر ظلم و ستم به سایر ملت‌های آزاده نیز سرایت کند به همین دلیل دشمنان تاب پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران را برنیاورده و شروع به توطئه‌چینی کردند.

۳۱
شهریور
 
 روحانی: چه بخواهید چه نخواهید از سوریه، یمن و فلسطین دفاع و موشک‌هایمان را تقویت می‌کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نخواهیم گرفت گفت: چه شما بخواهید چه نخواهید ما قدرت نظامی و دفاعی‌ خود را آنقدر که لازم بدانیم تقویت می‌کنیم.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان صبح امروز در سخنانی در رژه بزرگ نیروهای مسلح اظهار داشت: 37 سال پیش ملت ایران به پیروی از سالار شهیدان و اقتدا به اباعبدالله و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف، تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کرد. 

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس همواره یکی از بزرگترین انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت تابلوی عظیم و بزرگ حماسه عاشورا و کربلا بود، همانطور که در انقلاب اسلامی اوج نهضت انقلاب در ایام محرم، تاسوعا و عاشورا بود، بزرگترین حرکت مردمی در انقلاب اسلامی در ایام عاشورای حسینی در سال 57 بود.

۳۱
شهریور
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی ارتش در زمینه مبارزه با داعش اظهار کرد: ارتش اقدامات بسیاری در مقابله با داعش انجام داده است که بمباران تجمعات خارج از 40 کیلومتر مرز ایران از عراق توسط نیروی هوایی و انجام عملیات‌های متعدد شناسایی توسط هوانیروز از جمله آنهاست.

 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه دستخط، به سولات مختلفی در حوزه های مختلف پاسخ داد. متن کامل سخنان وی به شرح ذیل است: 

س: برای خیلی‌ها سوال است که الان در دایره کلی امنیت و حفظ امنیت و اقتدار کشور به خصوص در مرزهای ما چه بخش‌هایی در اختیار ارتش جمهوری اسلامی است و چه بخش‌هایی در اختیار و وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.  

پوردستان: خدمت شما و ملت عزیز عرض کنم که در خصوص امنیت مرزها و آسمان کشور، مسئولیت سنگین و عظیمی بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است. اگر از نیروی زمینی شروع کنم بخش‌های زیادی از مرزهای غرب کشور در اختیار نیروی زمینی است. ماموریت کنترل آن با نیروی زمینی است. به ویزه آن بخشی که الان حساس‌ترین بخش ما است یعنی استان کرمانشاه ما همسایه استان دیاله عراق است و ما مطلع هستیم در استان دیاله تعداد زیادی از عناصر داعش به صورت متفرق حضور دارند. 

۳۰
شهریور

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: پیشنهاد من به آقای بارزانی این است که حرف آمریکایی ها را گوش نکنند، محمد بن سلمان حرف آمریکایی ها را گوش کرد و امروز دو سال است که در باتلاق یمن گیر کرده است. 
 امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با شبکه العالم تصریح کرد: بحث همه‌پرسی کردستان عراق، یکی از قطعات پازل طرح خاورمیانه بزرگ است که آمریکایی‌ها (جرج بوش پسر) در سال 2005 مطرح کردند. مبنای این طرح این بود که کشورهای منطقه به اجزای مختلفی تقسیم بشوند که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی نباشند و این‌که بدنبال کشورهای جدیدی که ایجاد می شود بازارهای جدیدی هم ایجاد می‌شود که کشورهای اروپایی و آمریکایی بتوانند محصولات خودشان را به این کشورها بفرستند و اقتصاد آن‌ها را حمایت و پشتیبانی کنند. 
 

۳۰
شهریور
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کردند: این سخنان ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است.
نطق گانگستری ترامپ ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب،  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، با اشاره به جایگاه بی نظیر و استثنایی این مجلس در نظام اسلامی، وظیفه‌ای مهم را از مجلس خبرگان درخواست کردند و گفتند:

۲۹
شهریور
اهل مذاکره‌ایم اما از موضع برابر و احترام متقابل/ ادبیات رئیس‌جمهور امریکا در شان سازمان ملل نبود
سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل  برگزار شد.  
حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با بیان اینکه ایران اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض می کند ولی در مواجهه با نقض آن، دست بسته نیست، گفت:اگر توافق برجام به دست «نااهلان عرصه سیاست» از بین برود، دنیا فرصت بزرگی را از دست می دهد.
۲۹
شهریور
دفاع مقدس و مقوله امنیت ملی

قرآن یکی از اهداف استقرار حاکمیت خدا و استخلاف صالحان و طرح کلی مسئله امامت را تحقق امنیت معرفی کرده است.

(سوره های نور 55- بقره 126- 125- عنکبوت 67- آل عمران 97) پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ هر کس تنش سالم است و در جماعت خویش ایمن است و قوت روز خویش را دارد، جهان سراسر مال اوست. (نهج الفصاحه ص 59) امنیت ملی چیست و تعریف دقیق آن کدام است؟ علمای علم سیاست و نظریه‌پردازان سیاسی تعاریف متفاوتی از امنیت دارند. دائره المعارف علوم اجتماعی تعریفی از امنیت ملی به دست می دهد که نسبتا دقیق است؛ امنیت ملی توانایییک ملت در حفظ ارزش‌های داخلی در برابر تهدیدات خارجی است.

۲۹
شهریور
خیلی از افراد پس از انجام آزمایشهای پزشکی و دریافت برگه نتایج، علاقه‌مندند پیش از بازگشت نزد پزشکشان برای مطلع شدن از معنا و مفهوم اعداد و حروف اختصاری متعدد و ظاهرا عجیب و غریب، بدانند که حداقل برخی از این حروف و اعداد به چه امری اشاره دارد.
اگر چه امروزه آزمایش‌های بسیار دقیقی وجود دارند که می توانند مقدار میکروسکوپی جزیی‌ترین اجزای روی سلول‌های سرطانی را هم در بدن اندازه بگیرند و یا هر لحظه عناصر پروتئینی یا شیمیایی جدیدی معرفی می‌شوند که اندازه‌گیری آنها در خون یا دیگر مایعات بدن می تواند به پزشکان در تشخیص بیماری‌ها کمک کند اما برای اغلب مردم و همچنین بسیاری از پزشکان، کلمه «آزمایش‌» یادآور آزمایش کامل خون، یعنی همان آزمایش معروفی است که تعداد سلول‌های اصلی خون طی آن اندازه‌گیری می شود.
۲۸
شهریور

«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه برای اولین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود به دستاوردهای اقتصادی دولتش اشاره کرد. وی گفت ارتش آمریکا به زودی عظیم‌تر از آنچه تا کنون بوده خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه «ما در زمانی آکنده از نویدها و مخاطرات گردهم آمده‌ایم» گفت: «ما می‌توانیم جهان را به سکوهایی جدید ارتقا دهیم یا اجازه دهیم که آنها در دره ناامیدی سقوط کنند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «رژیم‌های سرکش و خودکامه که نمایندگان آن‌ها در این مجمع حضور دارند، تلاش می‌کنند ارزش‌های ما را با خطرناک‌ترین تسلیحات، به چالش بکشند.»

ترامپ گفت: «در آمریکا ما به دنبال تحمیل روش زندگی خودمان به هیچ کس نیستیم، بلکه می‌خواهیم کاری کنیم که [آن روش} برای همگان به عنوان یک الگو بدرخشد.»

۲۸
شهریور

معاونت امور مالی و اجرایی شورای شهر تهران اقدام  به خرید 21 عدد  تبلت‌ 4 میلیون و 570 هزار تومانی و 21 دستگاه  پژو پارس‌ 42 میلیون و 300 هزار تومانی  برای اعضای شورای شهر تهران کرده است.هزینه ‌ای که برای این موضوع صرف شده حدود یک میلیارد تومان است.

انتشار اسناد این خریدها و واکنش‌های انتقادآمیز به آن در فضای مجازی، برخی اعضای شورای شهر را به پاسخگویی واداشت.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران پس از انتشار خبر خرید این اقلام برای اعضاء شورای شهر تهران، گفت: این مصوبه و دستور شورا نبوده است، روال اداری با توجه به استهلاک خودروها است. وی تصریح کرد: اعضای شورا فقط امانتدار این اموال هستند. علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهرن نیز در این زمینه توضیح داد: در دوره‌های گذشته در شورای شهر با وجود سیستم اتوماسیون مکاتبات و آماده بودن زیرساخت‌های آن از این ابزار و امکان استفاده نمی‌شده و همه مکاتبات به صورت کاغذی انجام می‌شده است.