ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
امدادرسانی «هاورکرافت»های هوادریای ارتش در سیل خوزستان

فرمانده هوا دریای نیروی دریایی ارتش با اشاره به آمادگی هوادریای نداجا برای اعزام هاورکرافت‌های این نیرو به مناطق سیل زده، گفت: ما آمادگی لازم را برای افزایش نیرو و تجهیزات داریم.امیر دریادار منصور روح‌الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش درباره آخرین وضعیت استان‌های سیل زده و روند امدادرسانی این نیرو به مردم اظهار داشت: هوادریا از روز دوم فروردین برای کمک به سیل زدگان استان گلستان مأموریت یافت و با دو فروند بالگرد، ۱۸۰ سورتی یعنی ۱۰۰ ساعت پرواز انجام داد.

وی افزود: مناطق گمیشان و آق قلا کاملاً در محاصره سیل بودند و هیچ راه ارتباطی به جز از طریق هوا وجود نداشت به همین دلیل بالگردهای هوادریای نداجا در کنار سایر نیروها با توان بالا به انتقال ملزومات مورد نیاز مردم و تیم‌های پزشکی پرداخت، این مأموریت تا روز سیزدهم فروردین و زمانی که مسئولان اعلام کردند راه زمینی به مناطق سیل زده باز شده و نیازی به حضور ما نیست ادامه داشت.

امیر روح الامینی گفت: در روز سیزدهم فروردین بلافاصله بعد از اتمام مأموریت در استان‌های شمالی مأموریت جدیدی به هوادریای نداجا اعلام شد و ما بلافاصله به کمک سیل زدگان در استان خوزستان شتافتیم.

وی با بیان اینکه من در حال حاضر در استان خوزستان مستقرم و از نزدیک روند امدادرسانیهوادریای نداجا به سیل زدگان را مدیریت می‌کنم، گفت: در استان خوزستان ۶ فروند بالگرد و دو فروند فرنشیب هوادریای نداجا در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند البته ما آمادگی لازم را برای افزایش نیرو و تجهیزات داریم و در صورت اعلام نیاز این نیروها و تجهیزات به منطقه اعزام می‌شوند.

امیر روح الامینی با اشاره به آمادگی هوادریای نداجا برای اعزام هاورکرافت‌های این نیرو به منطقه سیل زده گفت: این تجهیزات در صورت اعلام نیاز هواناوهای نداجا برای امداد رسانی به مردم شریف خوزستان اعزام می‌شوند.

فرمانده هوادریا نیروی دریایی ارتش در تشریح شرایط فعلی استان خوزستان اظهار داشت: بر اساس آن چیزی که از طریق بالگرد و اطلاعات دریافتی به دست آمده، خرمشهر و آبادان در حال حاضر شرایط ایمنی دارند. مهم‌ترین نیاز مردم آب، مواد غذایی و پتو است و در بلند مدت نیازهای بیشتری دارند که باید برای آن برنامه ریزی داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی