ریپورتر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

فرمانده نیروی زمینی ارتش از سوی امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به عنوان فرمانده عملیات در منطقه لرستان و غرب کشور منصوب شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده عملیات ارتش در منطقه لرستان و غرب کشور شد

امیرسرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با حکم امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده عملیات در منطقه لرستان و غرب کشور منصوب شد. 

وی افزود: با تشکیل یگان ترابری ویژه نیروی زمینی ارتش، امکانات خودروی زرهی و بالگردی نیروی زمینی به شکل گسترده‌تری به منطقه لرستان اختصاص داده شد. 

سخنگوی ارتش تأکید کرد: ۲۰۰ فروند بالگرد در پایگاه‌های هوانیروز آمادگی صددرصد دارند تا به محض مساعد شدن هوا، در خدمت مردم لرستان به ویژه شهرستان پلدختر قرار بگیرند. 

امیر تقی‌خانی همچنین یادآور شد: امیر سرتیپ کیومرث حیدری (فرمانده نیروی زمینی ارتش) ساعاتی پیش در خرم‌آباد حضور یافت تا با احصاء دقیق‌تر نیازمندی‌های ستاد بحران استان لرستان و غرب کشور، اماکن بیشتری را از مجموعه نیروی زمینی ارتش در منطقه فراهم کند.

سخنگوی ارتش خاطرنشان کرد: نفربرها و خودروهای کرایس، لشکر ۸۴ نیروی زمینی ارتش در نورآباد برای جابجایی مردم و اثاثیه آنها به نقاط امن به کار گرفته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: پنج دستگاه نفربر دیگر هم برابر دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش تا ساعاتی دیگر دراختیار قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ برای کمک به مردم قرار خواهد گرفت. 

امیر تقی‌خانی اضافه کرد: گروه مهندسی ۴۱۱ و مرکز آموزش مهندسی بروجرد به همراه دو تیپ ۱۸۴ و ۲۸۴ لشکر خرم‌آباد از روزهای پیش در خدمت مردم و ستاد بحران استان بوده‌اند. 

سخنگوی ارتش با بیان اینکه در روزهای گذشته با همراهی و همکاری بسیار خوب بین ارتش و ستاد بحران به بیش از ۳۰ روستا در استان لرستان خدمات‌رسانی و امدادرسانی شده است،گفت: نزدیک به ۳۰ هزار قرص نان، ۲۸ هزار بطری آب معدنی به سیل‌زدگان توزیع شده و چندین نفر نیز توسط بالگرد به بیمارستان‌ها اعزام شدند. 

وی تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ با همکاری ستاد بحران، استان لرستان را به سه قسمت تقسیم کردند و سه قرارگاه مردم‌یاری در شمال شرقی،مرکز و جنوب استان برپا شده است. 

وی با تأکید بر اینکه چندین روستا توسط گروه‌های مهندسی در طی روزهای گذشته و با اقدام به موقع ارتش از آبگرفتگی نجات پیدا کردند، گفت: تعدادی از مردم در اماکن و مساجد لشکر ۸۴ ارتش اسکان داده شدند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی